خیاطی آسان

خیاطی آسان و اضولی از پایه تا حرفه ای

خیاطی آسان

خیاطی آسان و اضولی از پایه تا حرفه ای

طریقه رسم الگوی آستین رگلان (بلوز پسرانه)

الگوی آستین رگلان از انواع آستین ها هست زیاد کاربرد دارد و در اکصر لباس ها بخصوص بلوز ها این آستین کاربرد دارد.امروز با یکی دیگه از سری آموزش های خیاطی خدمت شما عزیزان هستیم قرار هست با هم به رم الگوی یک نوع لباس به همراه آستین رگلان بپردازیم.

ابتدا الگو بالاتنه جلو را رسم کنید اگر دوست داشتید جلوی بلوز دگمه دار شود طبق الگو 2 سانتی متر جا دگمه و 4 سانتیمتر سجاف را در نظر بگیرید. از قسمت سرشانه 1 سانت بالا رفته و از کنار گردن خطی رسم کرده طوری که از این 1 سانت بگذرد این خط به اندازه (از کنار گردن) سرشانه به علاوه قد آستین می باشد از لبه آستین به صورت عمود یک دوم دور مچ دلخواه را پایین آمده و به خط سینه (زیر حلقه) یا کف حلقه وصل می کنیم. از کنار گردن 3 سانت پایین آمده و این خط را به صورت هلال به زیر حلقه وصل کنید (طبق شکل) برای اینکه زیر دست آزادی مناسبی داشته باشد و حرکت دست راحت باشد 3 سانت از آستین  و 3 سانت از پهلو را پایین آمده و زیر حلقه را هلال می کنیم .

الگوی آستین رگلان
آستین رگلان

الگوی آستین رگلان

الگوی آستین رگلان

آموزش رسم الگو و دوخت آستین رگلان

در این قسمت به سراغ آموزش رسم الگو ی آستین رگلان می رویم. 

آستین رگلان

آستین رگلان از انواع آستین سرخود است. برش آستین رگلان در قسمت جلو و پشت بالاتنه از شانه، یا از یقه و گاهی از زیر کارور تا زیر بغل رسم می شود و آستین را از بالاتنه جدا می کند. برای زیبایی هر چه بیشتر این آستین، باید برش آستین رگلان با انحنای ملایم طراحی شود.

الگوی پشت قسمت آستین مثل قسمت جلو رسم می شود نکته مهم در آستین رگلان  و کیمونو این است که قسمت جلو و پشت لباس باید یک اندازه باشد

الگوی آستین رگلان
آستین رگلان

الگوی آستین رگلان بعد از جداشدن از بالاتنه

الگوی آستین رگلان 2
آستین رگلان 2

از قسمت برش رگلان آستین ها را از بالاتنه جدا کرده و سپس از قسمت سرشانه به یکدیگر بچسبانید تا روی دست درز نداشته باشد.

طریقه دوخت: ابتدا برش رگلان قسمت جلو را وصل کرده سپس برش رگلان پشت را بدوزید و در آخر پهلو و زیر دست را یکسره بدوزید یرای یقه هم می توانید سجاف برش زده یا از یقه های مردانه و شکاری استفاده کنید.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با این مطلب آموزشی را برای ما ارسال نمایید.

منبع: اختصاصی سیماکده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی